Salut cowboys !
Avec Election Day Slaughter est introduit un nouveau concept !
Les dudes "Experienced" !
Voici comment cela marche:
As Doomtown story progresses, certain people will evolve and mature by virtue of their choices and circumstances. These changes will be represented by dudes with the EXPERIENCED X keyword, where X is the experience level of the person. Different versions of a Dude card are all considered ONE CARD for purpose of deck-building.
As a Noon play, you can replace your dude card in play with a different version of that dude from your hand. The new card replaces the old, keeping all goods, spells, token, and markers, and remains under any game effects !
The card that was replaced goes to your discard pile.
You can replace a dude card with another dude card whose experience level is no more than one greater or lower (non experienced dudes are considered experienced level 0 ).
Thus you can replace a non-experienced dude with the Experienced 1 version and vice-versa. You can replace a given dude no more than once per turn.
Quelques exemples concrets avec le poole de cartes actuel !
Je veux jouer Allie, j'aurai droit d'avoir dans mon deck jusqu'à 4 cartes nommées Allie Hensmen, quelque soit son panachage: 2 Allie du Core Set et 2 de EDS par exemple.
J'ai Allie CS en jeu. En Noon pour une action je peux la mettre dans ma défausse pour poser gratuitement de ma main la Allie de EDS qui reprend exactement l'état de Allie CS (boot ou unboot, avec les mêmes attachements, ainsi que bonus ou malus de Bullet ou d'influence, de même pour ses Control Point).
Je peux aussi faire l'inverse et remplacer la Allie EDS par celle du CS. Ca marche exactement pareil !
Par contre, je ne pourrais échanger de version d'Allie qu'une fois par tour. Et ce la même si j'ai plusieurs Allie en main.
Glossaire:
- EDS: le saddlebag #3 Election Day Slaughter
- CS : le Core Set.